Tudod-e viszonylag pontosan, mennyit költesz a lakásod fenntartására?
Nézzük meg együtt!
Javaslom, szedd elő az utóbbi 12 hónap számláit, és számold ki ezeknek az átlagát. (Össze kell adni a 12 összeget, majd az eredményt el kell osztani 12-vel. Ebből lesz meg a havi átlag költség. Ez az átlagolás azért fontos, mert máshogyan használjuk az erőforrásokat télen és nyáron!)
Nyisd meg az Excel táblázatot, ahol a havi költségvetésedet készíted! A következő üres sorba írd fel: „LAKÁSKÖLTSÉG” (az „A” oszlopba). Milyen számlákról is beszélünk? Az alábbi tételeket vidd fel az Excel táblázatodba (az „A” oszlopba szépen egymás alá), és írd melléjük a havi költséget (az éves költség 12-ed részét, a „B” oszlopba). Ha valamelyik költség rád nem vonatkozik, akkor is vidd fel, és tégy melléje egy nullát: ez jó a lelkünknek!
· Bérleti díj
· Közös költség
· Áram (villanyszámla)
· Vízdíj
· Csatorna (szennyvízelvezetési díj)
· Szemétdíj
· Gáz
· Távfűtés
· Lakásbiztosítás
· Vezetékes telefon
· Mobil telefon
· Riasztó havi díja
· Takarítás, személyzet bére
· Kerti segítő bére
· Éves ingatlanadó 1/12 része
Van esetleg több lakásod, van nyaralód, a gyereknek lakást bérelsz vagy kollégiumi szoba után is kell fizetni? Ha igen, vidd fel ennek a nevét a következő üres sorba, és ismételd meg a fenti sorokat, kiszámolva a havi költségeket.
Ha sikerült mindent felvinni a táblázatba, készen is vagyunk. (Ha szerinted bármilyen lakhatással kapcsolatos költség hiányzik a fenti listából, szólj!!)
Legközelebb folytatjuk, megnézünk pár tippet a fenti költségek csökkentésére!
Üdv,
Plain Jane